target

richt je op jouw ideale klanten
met account-based marketing

target

Richt je op jouw ideale klanten
met account-based marketing

Stap 1: Breng jouw ideale klant(en) in kaart

Zoals Abraham Lincoln al zei: “Give me six hours to chop down a tree and I’ll spend the first four sharpening my ax.”

Om succesvol te zijn met Account-Based Marketing is het van vitaal belang dat je precies weet bij welke organisaties de kans op succes het grootst is. Bij Festiviter beginnen we daarom standaard met het opstellen van jouw Ideal Customer Profile (ICP) om uiteindelijk te kunnen komen tot een lijst met ‘droomklanten’. 

Tijdens deze ‘target’ fase is het daarnaast belangrijk om je merk sterk te positioneren. De meest krachtige manier hiervoor is via Search Engine Optimisation (SEO) en Pay-Per-Click Advertising.

Search Engine Optimisation (SEO)

Zorg ervoor dat je je website zo inricht, dat Google deze makkelijk kan indexeren én ervoor zorgt dat jij gevonden wordt op de juiste zoektermen. Deze techniek zorgt voor organische groei en het mooiste is: je hoeft Google er niets voor te betalen! 

Pay-Per-Click (PPC) advertising

Voor bepaalde relevante zoektermen kan het interessant zijn om Google te betalen om beter gevonden te worden. Deze techniek staat bekend als Search Engine Advertising (SEA) en je betaalt vaak per klik. Naast Google zijn er nog meer kanalen die je kan inzetten om jouw target personas te bereiken met de juiste boodschap. Denk hierbij aan sociale media als LinkedIn, Twitter en Facebook maar ook bepaalde websites bieden vaak advertentie opties aan.

Pay-Per-Click (PPC) advertising

Voor bepaalde relevante zoektermen kan het interessant zijn om Google te betalen om beter gevonden te worden. Deze techniek staat bekend als Search Engine Advertising (SEA) en je betaalt vaak per klik. Naast Google zijn er nog meer kanalen die je kan inzetten om jouw target personas te bereiken met de juiste boodschap. Denk hierbij aan sociale media als LinkedIn, Twitter en Facebook maar ook bepaalde websites bieden vaak advertentie opties aan.

%

van alle B2B buyer journeys start op Google

%

van B2B koopbeslissingen zijn al gemaakt vóór de eerste meeting

%

van alle B2B kopers kijkt videos voordat ze iets kopen

Turn your traffic into loyal customers

LET’S TALK!

 

Heb je een vraag? Of wil je een keer vrijblijvend koffie drinken?
Bel Pierre of vul je gegevens in en hij neemt snel contact met je op. 

 

3 + 2 =