Target

Richt je op jouw ideale klanten
met Account-Based Marketing

Target

Richt je op jouw ideale klanten
met Account-Based Marketing

Stap 1: Breng jouw ideale klant(en) in kaart

Zoals Abraham Lincoln al zei: “Give me six hours to chop down a tree and I’ll spend the first four sharpening my ax.”

Om succesvol te zijn met Account-Based Marketing is het van vitaal belang dat je precies weet bij welke organisaties de kans op succes het grootst is. Bij Festiviter beginnen we daarom standaard met het opstellen van jouw Ideal Customer Profile (ICP) om uiteindelijk te kunnen komen tot een lijst met ‘droomklanten’. Vervolgens gebruiken we diverse methodes om te onderzoeken of deze droomklanten ook in een “buying modus” zitten.

Opstellen van je ICP

Onbegrijpelijk maar waar: veel bedrijven stappen hier snel overheen of laten het helemaal achterwege. Terwijl het opstellen van jouw Ideale Klantprofiel (ICP) júist de focus van het bedrijf zou moeten bepalen. Als je weet welke type bedrijven echt goed bij je passen, kun je aan de hand van overeenkomstige karakteristieken, een lijst opstellen met bedrijven waar je je op zou moeten richten. 

Het selecteren van de accounts

Bij ABM ga je je aandacht richten op een beperkt aantal organisaties (of: accounts). Een eerste stap is om een lijst samen te stellen van alle accounts die voldoen aan je ICP. De lijst die hieruit volgt noemen we ook wel de ‘longlist’.

Vervolgens ga je – afhankelijk van het ABM model dat je voor ogen hebt – de zgn. longlist terugbrengen naar een ‘shortlist’. Dit doe je op basis van inzichten van het sales team, maar zeker ook op basis van (intent-)data. Het is hierbij de kunst om koopsignalen te herkennen.

Op de shortlist gaan marketing & sales vervolgens intensief samenwerken.

Het selecteren van accounts

Er zijn verschillende kanalen om jouw boodschap gericht aan een select aantal accounts te tonen. Denk hierbij aan paid ads via LinkedIn maar ook aan programmatic ads technieken via bijvoorbeeld zoekmachines.  

Bij ABM ga je je aandacht richten op een beperkt aantal organisaties (of: accounts). Een eerste stap is om een lijst samen te stellen van alle accounts die voldoen aan je ICP. De lijst die hieruit volgt noemen we ook wel de ‘longlist’.

Vervolgens ga je – afhankelijk van het ABM model dat je voor ogen hebt – de zgn. longlist terugbrengen naar een ‘shortlist’. Dit doe je op basis van inzichten van het sales team, maar zeker ook op basis van (intent-)data. Het is hierbij de kunst om koopsignalen te herkennen.

Op de shortlist gaan marketing & sales vervolgens intensief samenwerken.

 

%

van alle B2B buyer journeys start op Google

%

van B2B koopbeslissingen zijn al gemaakt vóór de eerste meeting

%

van alle B2B kopers kijkt videos voordat ze iets kopen

Turn your traffic into loyal customers

LET’S TALK!

 

Heb je een vraag? Of wil je een keer vrijblijvend koffie drinken?
Bel Pierre of vul je gegevens in en hij neemt snel contact met je op. 

 

10 + 11 =