Convert

transformeer bezoekers
in betalende klanten
Wij bieden de tools!

Convert

transformeer bezoekers
in betalende klanten
Wij bieden de tools!

En tot slot: Convert!

Yes! De juiste B2B personas komen naar je website. En ze consumeren en downloaden je content.

Maar wat nu? Hoe zorg je ervoor dat deze prospects ook daadwerkelijk klant worden? Bij Festiviter noemen we dit de ‘convert’ fase.

Het online marketing speelveld binnen B2B heeft zich de laatste jaren met name op dit vlak enorm ontwikkeld. Zo kun je tegenwoordig relatief eenvoudig A/B/C testen op landing pages, online bezoekers identificeren en herleiden naar organisaties zodat je deze nog beter kunt targeten (beter bekend als: account-based marketing) en met behulp van artificial intelligence (AI) chatbots het gesprek aangaan met je bezoekers.

En misschien wel de grootste winst dat het online marketing vakgebied hier heeft geboekt is dat dit alles geautomatiseerd (m.b.v. marketing automation tooling) en inzichtelijk gemaakt kan worden, zodat je verkopen ook echt direct kunt herleiden naar campagnes en zelfs zoekwoorden. Dat is gaaf!

Marketing Automation.

De meeste B2B buyer journeys bestaan uit minstens 8 customer touchpoints. Dit betekent dat je meerdere malen de interactie met je klanten moet opzoeken. Hebben ze een stuk content gedownload? Stuur ze dan een week later een (persoonlijke) mail met een ander stuk content dat relevant voor ze is. Om uiteindelijk te sturen naar een F2F meeting. Ja, dit kun je handmatig doen maar er zijn tegenwoordig zeer waardevolle tools op de markt waarmee je dit proces kunt automatiseren. De beste marketing automation tools zijn Hubspot en ActiveCampaign.

Marketing Automation.

De meeste B2B buyer journeys bestaan uit minstens 8 customer touchpoints. Dit betekent dat je meerdere malen de interactie met je klanten moet opzoeken. Hebben ze een stuk content gedownload? Stuur ze dan een week later een (persoonlijke) mail met een ander stuk content dat relevant voor ze is. Om uiteindelijk te sturen naar een F2F meeting. Ja, dit kun je handmatig doen maar er zijn tegenwoordig zeer waardevolle tools op de markt waarmee je dit process kunt automatiseren. De beste marketing automation tools zijn Hubspot en ActiveCampaign.

Data-driven Marketing

Marketing is de laatste Jaren veranderd in een data-gedreven discipline. Als je marketing organisatie juist is ingericht heb je alle data om te weten wie er wanneer op je website is geweest en bepaalde stukken content heeft gedownload. Maar hoe zet je deze data om in actionable sales? En hoe laat je transparant zien welke campagne heeft geleid tot welke B2B deal? Dat doe je via data-driven marketing. Festiviter Online Marketing heeft verschillende tooling en management rapportages tot haar beschikking die jou verder helpen.

%

van alle B2B customer journeys start op Google

%

van B2B koopbeslissingen zijn al gemaakt voor de eerste meeting met een sales rep

%

van alle B2B kopers kijken videos voordat ze iets kopen

Turn your traffic into loyal customers

LET’S TALK!

 

Heb je een vraag? Of wil je een keer vrijblijvend koffie drinken?
Bel Pierre of vul je gegevens in en hij neemt snel contact met je op. 

 

12 + 2 =