ENGAGE
bind je klanten met
hyperpersoonlijke
& rake content
engage
bind je klanten met
hyperpersoonlijke
& rake content
De ‘Engage’ Fase
Als je hebt bepaald op “wie” je je pijlen wilt richten, is het belangrijk goed na te denken over “wat” deze personen interessant vinden. Om dit te kunnen bepalen, moet je eerst onderzoek doen naar de buyer journeys van de specifieke personen en welke onderwerpen hen vooral bezighouden.
Binnen Account-Based Marketing staat dit bekend als de ‘engage’ fase. Hierin verleid je je doelgroep met rake en hyperpersoonlijke content, een pakkende social media strategie en email marketing.
Voor een optimale ‘engagement’ moet een organisatie aandacht besteden aan de volgende aspecten:
Met de juiste B2B bezoekers in je ‘arena’, is het belangrijk dat je datgene biedt waar ze naar op zoek zijn.
Bij Festiviter noemen we dit de ‘engage’ fase. Hierin verleid je je doelgroep met het juiste design van je website, een pakkende social media strategie én natuurlijk de juiste content.
Voor een optimale ‘engagement’ moet een organisatie aandacht besteden aan de volgende aspecten.
Content Marketing
Bill Gates’ quote “Content is King’ stamt uit 1996 maar is nu meer to-the-point dan ooit tevoren. Met dagelijks duizenden stukken content die online geplaatst worden, is het de uitdaging om waarde te bieden aan je target klanten. En dan moet deze waarde ook nog eens geleverd worden in de beperkte tijd die je klant voor je beschikbaar stelt.
Om anno 2019 relevant te zijn voor B2B klanten moet je denken aan een content mix van video’s, webcasts, podcasts, een sterke blog, whitepapers, infographics, marktonderzoeken, etc.
Email Marketing
E-mail marketing is een effectief en resultaatgericht middel om relaties op te bouwen met zowel nieuwe als bestaande klanten. Het kost weinig en resultaten zijn goed meetbaar.
Email Marketing
E-mail marketing is een effectief en resultaatgericht middel om relaties op te bouwen met zowel nieuwe als bestaande klanten. Het kost weinig en resultaten zijn goed meetbaar.
Social Media Marketing
Social media winnen nog steeds ieder jaar aan populariteit. Het is daarom bij uitstek een goede manier om engagement met je publiek aan te gaan. Denk aan LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube en Instragram.
%
van alle B2B buyer journeys start op Google
%
van B2B koopbeslissingen zijn al gemaakt vóór de eerste meeting
%
van alle B2B kopers kijkt videos voordat ze iets kopen
Turn your traffic into loyal customers
LET’S TALK!
Heb je een vraag? Of wil je een keer vrijblijvend koffie drinken?
Bel Pierre of vul je gegevens in en hij neemt snel contact met je op.